|
Історія 2-го медичного факультету починається з 1939 року, коли було створено педіатричний факультет, пізніше перетворений у 2-й медичний. У різні роки факультет очолювали професори І. І. Сисоєв, К. Д. П’яткін, П. Є. Кульчицький, А. І. Бекетов, М. В. Лукаш, Ю. С. Кривошеїн, доцент В. В. Свистов, професори Б. В. Троценко, С. Е. Шибанов, Л. В. Дудар. З 1999 року деканом факультету був професор С. М. Крутіков. А з 2011 гроку факультет очолює Л. Л. Корсунська.
З педіатричним факультетом пов’язана науково-педагогічна та лікувальна діяльність багатьох відомих вчених: професорів Н. І. Корольової, С. М. Гавалова, М. Я. Каменського, К. С. Керопіана, К. М. Сисганової, М. Н. Безсонової, В. П. Померанцевої, К. Д. П’яткіна, Н. Є. Бояринової, Г. К. Гуляєва й ін.
Зараз кафедри факультету очолюють відомі спеціалісти, висококваліфіковані педагоги. Серед них: професор І. І. Іванов, академік АН Криму професор І. В. Богадєльников, професори В. О. Білоглазов, С. Е. Шибанов, Ю. Л. Криворутченко, О. К. Загорулько, Т. В. Кобець, Н. В. Лагунова, Є. В. Євстаф’єва, доценти Ю. В. Артемов, Л. Ф. Притуло, О. М. Брехов.
Співробітниками кафедр успішно вирішуються актуальні наукові проблеми, що спрямовані на покращення лікувальної роботи, надається допомога органам практичної охорони здоров’я на клінічних базах, у містах, районах і на курортах Криму. Консультативна допомога й оздоровлення дітей проводиться в дитячих санаторіях Євпаторії (сан. «Здравниця», «Чайка», «Бригантина» та ін.), у міжнародному дитячому центрі «Артек». Результати досліджень кафедри госпітальної педіатрії опубліковано в монографії «Лікування дітей на курортах України». Монографія «Медичні аспекти оздоровлення дітей у Міжнародному дитячому центрі «Артек», розроблена кафедрою госпітальної педіатрії, отримала Державну премію АР Крим.
Щорічно проводяться республіканські науково-практичні конференції з питань оздоровлення дітей в умовах курорту. З ініціативи кафедри госпітальної педіатрії створено ряд санаторіїв для лікування дітей із захворюванням суглобів, нирок, органів дихання, організовано та функціонує Український НДІ дитячої курортології й фізіотерапії. Кафедрою активно ведеться пропаганда здорового способу життя. Видано книгу «Наша дитина», де висвітлено питання фізіології, годування та догляду за дитиною першого року життя.
Відповідно до наказу МОЗ України № 70 від 03.04.1996 року студенти 1–5 курсів медичних факультетів навчаються за єдиними навчальними планами та програмами і незалежно від профілізації складають після закінчення навчання єдині державні випускні іспити. На шостому курсі навчання здійснюється первинна профілізація шляхом викладання відповідних профілюючих дисциплін. У 2000–2001 навчальному році факультет уперше здійснив профілізацію випускників, прийнятих на навчання в 1996 році за спеціальністю «Педіатрія».
Усі кафедри працюють над удосконаленням пронизаних інтегрованих програм теоретичної та практичної підготовки лікаря-педіатра. Особливе значення надається клінічному професіонально орієнтованому аспекту в оволодінні фундаментальними дисциплінами. На кафедрах визначено обсяги знань, умінь і навичок, без оволодіння якими неможливий допуск студента на клінічне навчання. На ці ж завдання спрямовано ліцензовані інтегровані іспити «Крок-1» і «Крок-2», які визначають відповідність рівня професійних знань і умінь студентів мінімально необхідному рівню державного стандарту кваліфікації лікаря-педіатра. За результатами «Крок-2» 2001 рокуі випускники факультету в цілому склали на більш високий бал (73 %), ніж національний показник (72,5 %), що свідчить про якість підготовки майбутніх лікарів.
На факультеті, де зараз навчається 523 студенти, у тому числі — за спеціальністю «Педіатрія», створюються всі необхідні умови для досягнення основної мети — підготовки висококваліфікованого спеціаліста. Навчальні групи формуються по 14 чоловік, на 6 курсі — по 10, що дає можливість індивідуалізувати навчальний процес. Клінічні заняття проводяться в основному в лікарняних палатах і в кабінетах лабораторної та функціональної діагностики. Студенти мають можливість не тільки активно оволодівати знаннями та практичними навичками, — для них створено всі умови для творчості, духовного розвитку і самовдосконалення.
Лікарі-педіатри, що закінчили цей факультет, успішно працюють у найрізноманітніших куточках нашої країни та своєю благородною працею допомагають вирішувати соціальні завдання, охороняючи здоров’я дітей.
|